Kunskapens trädgård

Kunskapens trädgård

måndag 1 augusti 2011

Sommar som förbättring

Sommaren står för min förbättring. Om jag i mitt förra inlägg, det 200:ade, pratade sorg ska jag berätta vad som förbättrar mig. Jo, att få flytta ut till sommarnöjet några veckor. Att supa in vyerna från Mälarens vatten i dess alla skiftningar och båttrafiken på fjärden.

Eller som i kväll att äta gott och dricka gott samtidigt som man vilar ögonen just på solen som lyser över strandängarna och vattnet. Då är det inte mycket som stör. Att höra ljudet av en analkande silvergrå stålfågel i skyn och se dess färd hem eller iväg i solskenet är också sommar.

Sinnesfriden och bredbandet in i sommarstugan ger en just den återhämtning som behövs. Snart är det dags att tampas med vardagen. Då är minnena och synintrycken den kraft som bär en. Vad kan bättre passa än SOS gamla örhänge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar