Kunskapens trädgård

Kunskapens trädgård

lördag 31 december 2016

Gott Nytt 2017

Dags att samla ihop 2016 nu när det är bara några timmar kvar av det.

Året på bloggen har innehållit smått och stort. Under 2016 har jag skrivit 172 inlägg. Det tredje bästa året. Det har funnits mycket att skriva om. Några områden som känns mest aktuella är fortfarande skolan. Här har vi en intressant Skolkommission att skriva om. Därtill resultaten i skolan av olika dignitet som betygsresultat, TIMSS och PISA.

På politikens område har det blivit många tankar och analyser kring vinst i välfärden. En ödesfråga för Sverige. Ska vi behålla ett pluralistiskt samhälle eller ska vi få äganderätten beskuren. Hoppas förnuftet segrar och inte ideologier som inte gagnar välfärden.

På det privat planet två inlägg om två bortgångna förfäder.  80 år sedan min farfar drunknade och 50 år sedan min morfar dog. Båda i maj månad.
Med den tillbakablicken är det dags att fundera på det nya året. Vad kommer det att innebära? Vilka vägar kommer året att ta? Om det vet jag inget. Med hopp om något spännande så får jag tillönska
Gott Nytt 2017

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar