Kunskapens trädgård

Kunskapens trädgård

lördag 5 mars 2011

RIP - Lasse Eriksson

Med förundran och sorg väcktes jag till nyheten igår morse att kominkern Lasse Eriksson inte finns bland oss mer. Har för mig att han och Alexandra Charles var gäster i Go'käll tisdags denna vecka och pratade 40-talet. Inte kunde jag tro att han två dagar senare inte skulle finnas bland oss.

Speciellt förunderligt för mig ur en annan synvinkel. År 1996 var jag en i en grupp arrangörer av något som heter World Quality Day. Det året gick det av stapeln på Stockholms Stadsteater. En av dem vi engagerat var just Lasse Eriksson. Om jag minns rätt var det ett bejublat framträdande. Han hade med sig en bandspelare på axeln. Ensam på Statsteaterns stora scen använde han detta enkla rekvisit för att åskådligöra kvalitet.

En mångsidig person har gått ur tiden. Njut av denna hyllning!!




RIP - Lasse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar