Kunskapens trädgård

Kunskapens trädgård

måndag 17 augusti 2015

Öppna dörrar

Idag för fem år sedan såg bloggen Pluraword dagens ljus. Många inlägg har det blivit under åren, hela 885 stycken i skilda ämnen. Kanske främst om skolan. Jag drivs av en önska att få vara med att utveckla denna livsviktiga samhällssektor både för bildningens skull som vår välfärd.
Från och med idag öppnar jag dörrarna till garderoben. Tycker det är läget att sudda bort anonymiteten. Hittills har den varit viktig för att pröva mig fram till formen för bloggandet. En del av er har känt till min aliasblogg. Andra har anat sig till vem som stått bakom. Andra inte.

Anledningen till anonymiteten har varit mina första trevande kommentarer på den tiden man kunde göra det i dagstidningarna. Det fick bli under alias PLURA. Anledningen till just det alias vara två. Tankar i flertalsform och vridande av verklighetsbilder utanför boxen. Efter mitt kommentatorsliv på diverse bloggar inspirerades jag av Anne-Marie Körling som tycket att jag själv börja blogga. Så har jag nu gjort i ett halv decennium.

Bilden på garderoben ovan må ha ett tomt innehåll, men jag tänker fortsätta att fylla bloggen med innehåll. Fast nu öppet och transparent. Men bloggens namn behåller jag.

Välkommen till fortsättningen!
Roger J Danielsson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar