Kunskapens trädgård

Kunskapens trädgård

onsdag 30 december 2020

Gott Nytt 2021

Året är på väg att lägga sig att dö, bra att detta märkliga året är över. Mycket har hänt både positivt och negativt. På pluskontot är alla fantastiska promenader både kulturmässigt, som bilden från utställningen på Millesgården, och naturmässigt. En period vågade man åka kollektivt trots corona. Nu är man mer försiktig och åker bil för att vara säker. Det negativa har den självvalda isoleringen i våras varit, en ovanligt seg period trots jobb hemifrån. De digitala mötena avlöste varandra utan den där kontakten ett fysiskt möte har.

Ytterligare en positiv sak var att jag fick vara med att omvandla skolan jag jobbar på till ny form. Stort att haft frågan på agendan sedan 2017 med många turer med Skolinspektionens tillståndsgivning. Nu är det fullt fokus på framtiden för att ge alla elever den kunskap de så väl behöver.

Jag hoppas att det är det fokuset som ska fortsätta 2021. Hoppet står till vaccinet mot covid-19 så man mera normal kan umgås. Med detta får jag höja glaset och tillönska mina läsare av bloggen ett:

Gott Nytt 2021

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar